Obserwatorzy

poniedziałek, 2 listopada 2015

Papierowa gitara krok po kroku

 
Do wykonania gitary potrzebujemy 2 arkusze białego papieru A3 najlepiej wizytówkowy, ja użyłam takiego o gramaturze 280, 2 arkusze papieru ozdobnego np. Królowa Śniegu od Galerii Papieru, klej, ewentualnie klej na gorąco. Szablonem jest drewniana mini gitara.
 
 
Odrysowujemy gitarę na białych arkuszach ( 2 szt.) i na arkuszach ozdobnych (2 szt.) i wycinamy.





Na środku wycinamy kółko, ja wycięłam za pomocą wykrojnika, ale można też posłużyć się nożykiem.
 

 
Teraz robimy boczki gitary, bigujemy 2 paski  0,5cmx5cmx0,5cm, długość w moim przypadku        20 cm.

 
Zaginamy te elementy, które bigowaliśmy po 0,5cm.

 
Następnie tniemy je w ząbki ułatwi to nam formowanie i przyklejanie do kształtu gitary.

 
Zaczynamy przyklejać, smarujemy wszystkie trójkąciki klejem i przyklejamy dociskając całość. Nadmiar odcinamy.




 
Tak wygląda sklejona pierwsza część.
 


 
Teraz przyklejamy spód. Ponownie smarujemy wszystkie trójkąciki klejem i przyklejamy dolną część gitary.

 
Tak wygląda sklejona całość.


 
  Na wierzch naklejamy ten sam element, który wycięliśmy z papieru ozdobnego.
 
 
Również na tył przyklejamy element z papieru ozdobnego.

 
Wycinamy ozdobne kółeczko, które przyklejmy na to które wycięliśmy wcześniej.
 



 
Z papieru zrobiłam sobie maskę ze wzorem listków i całość pokryłam pasta strukturalną.
 



 
Następnie posypałam brokatem dla lepszego efektu.



 
 
Pora na gryf, pasek o długości 15 cm bigujemy 0,5cmx4cmx0,5cmx4cmx0,5cm
 
 
Sklejamy jak poniżej.

 
Pora na końcówkę gryfu na którym znajduje się  stroik, pasek bigujemy pod lekkim skosem 0,5cmx4cm na początku i rozszerzamy do 5cm na końcu i znowu 0,5cm.
 

 
Z plastikowej rurki przycinam 6 elementów o długości 2cm i przyklejam do stroika. Można użyć kleju Magic albo kleju na gorąco-szybciej złapie. 
 
 

 
Wycinamy kółeczka dziurkaczem ozdobnym jak nie mamy to nożyczkami i przyklejamy do patyczków. To jest nasz stroik.

 
Pora na element do którego będą przymocowane nasze struny, robimy trójkącik bigujemy papier o długości 8cm -0,5cmx0,5cmx0,5cmx0,3cm i sklejamy.  Do gotowego elementu przyklejamy perełki z dziurkami (klej na gorąco szybciej działa).


 
Mocujemy gryf ( użyłam również kleju na gorąco)i robimy progi ze srebrnego papieru wizytówkowego.
 

 
Struny zrobiłam ze srebrnej muliny przepuszczając je przez oczka perełek.

 
Na stroiku również mocujemy perełki przez które przewiązujemy mulinę.


 
Całą gitarę pokryłam werniksem końcowym błyszczącym, jak wyschnie dodatkowo ozdobie świątecznymi elementami, ponieważ to będzie świąteczna wersja gitary.

 
Mam nadzieję, że kurs jest czytelny, gdyby jednak były jakieś problemy z jego zrozumieniem to piszcie do mnie, adres e-mail u góry bloga.
 
Miłej pracy przy tworzeniu tego papierowego cuda.

7 komentarzy:

  1. czy gitara jest równie dobra w dźwięku co w wyglądzie

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widać faktycznie można i samodzielnie zrobić sobie gitarę co mi akurat się bardzo podoba. Natomiast jeśli ktoś szuka prawdziwej gitary to mogę polecić ranking https://e-gitara.net.pl/ranking-gitar-klasycznych/ bo mi tam się udało znaleźć tą najlepszą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń